måndag 29 augusti 2011

Tokyo nästa

Idag är det måndag och ikväll ska vi flyga till Tokyo och vara där en vecka, vi är tillbaka på tisdag morgon nästa vecka. Då får vi se hur de har det i den lilla staden, men Katarina ska ju jobba på vardagarna så jag får väl göra lite walkabout i den staden med.
Denna helgen gick väldigt fort, i lördags kväll va vi hos Sophie o Micke och käkade grillat, mycket mumsigt. En lägenhet på 7 våningen med utsikt över Sydney hamnen eller viken som går in, den går ju in en bra bit och det finns ju fina hus och lägenheter hela vägen.
På söndagen gjorde vi en val safari, efter som jag inte tycker om att åka båt så va det lite överskattat.
Vi startade båtturen inne i Darling harbour, åkte sen förbi Harbour Bridge och
Operahuset, kom ganska nära, får se om vi hinner ta en titt på hur det ser ut inne i huset. Sen fortsatte vi längs viken ut mot det öppna havet, på vägen dit fanns det mycket fina klippor, hus, fyrar och annat att titta på så man kan förtränga att man är på en båt. 
Det var ju ganska lugn på vägen ut, tänkta bara det inte blir mycket värre för då klarar jag det inte, men som tur va så var det ganska lugnt, gungade en del men att vara upptagen med att försöka hitta valar så lurade jag nog min åksjuka.
Vi fick i alla fall se valar, det är ju faktiskt lite magiskt, så stora djur som simmar så nära land, och att de visade sig så mycket just här utanför.  Fyra timmar i båt, gissa om det va skönt att komma iland sen. Efter detta va det ju tid att äta middag, fast vi gick ett tag inna vi handlade mat , för att få sjögunget ur kroppen och knoppen. Sen hem och hade lite soffläge innan det blev F1 för mig och sängen för de som ska jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar