fredag 12 augusti 2011

Liten Walkabout "

Liten Walkabout "

I går torsdag den 11/8, följde jag Katarina till jobb, o tog mig sen en så kallad walkabout, fast inte så lång som Mr Dundee. Först gick jag lite hit och dit i North Sydney, men sen kom jag på att varför inte gå över den kända bron "Haurbor Bridge", det verkar vara långt dit och även vägen över verkar lång. Men det gör ju inte så mycket, jag har ju gott om tid på mig ju klockan va ju bara 08,25. Jag tar det som det kommer och gick mot bron, det dök upp lite roliga saker på vägen dit, bland annat enligt mig den finaste bilen i världen. En måsvinge Mercedes 300 SL (måsvinge mercan).
Pratade lite med en säljare där, de hade inte vanliga bilar, hade bland annat en F1 bil från 1983, och en hel del fina bilar till, jag va välkommen och droppa in när jag ville, så det kommer nog att hända nån gång till. Gick sen vidare för att hitta gångbanan över. Det är inte så svårt att hitta runt i denna stora stad, för om man har lite lokalsinne så kan man bara kolla in var Haurbor bridge är och lite av de skyskrapor som står här, sen vet man vart man ska. I alla fall så va det inte så svårt och hitta dit så jag traskade vidare och gick över bron.

Och sen när man kommit en bit på bron så kommer det som alla i hela värden har sett på bild men inte i värkligheten, nämligen Operahuset, har lite svårt att tro det själv, att vaara här och få se det, känns lite overkligt men väldigt kul, man är på andra sidan jorden.

I alla fall så gick jag hela vägen över och undrade hur lånt tid det tog, jaja jag gick en bit till och kollade in deras båt taxi eller båt bussar kansle det är. kom sedan på att jag kanske skulle ta och äta lunch med Katarina och hennes nya jobbevänner. Så det var väl dax att ta sig tillbaka, nu hade klockan blivit 10,20. Just då ringet Katarina, så vi kom överrense om att jag skulle vara utanför kontorsbyggnaden till kl 12,00. Det gick mycket fortare an jag trodde att gå tillbaka, sträckan över bron tog bara 20min i ganska lugn takt, sen tog det ju bara en kvart och gå till kontoret från bron, så jag satte mig på kaffe´t utanför kontoret och drack en Vanilj Latte. Sen va det lunch och när vi ätit så gick vi och skaffade mobilt internet, och resten av dagen försökte jag få det skitet till och fungera. Men nu funkar det som tur är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar